Aija Rouhiaisen inspiroiva persoona ja innostava ote saivat salin täyteen
kiinnostuneita kuuntelijoita. Aijan intohimona ovat vanhat hyvän laatuiset
materiaalit, ja niistä valmistetut vaatteet ja asusteet. tavoitteena on hyödyntää
kestävää materiaali, ja tuunata vaatteelle uusi, persoonallinen ulkoasu.
Vaate voi muuttaa muotoaan tai saada uuden käyttötarkoituksen. Esimerkkisi miehen paidasta voi syntyä kimonohihainen kesäpusero, farkut voivat muuntua jakuksi ja takki muodistua. Lisää ideoita löydät Aijan blogista. Ihmettelyä herätti Ajan vankka linja kuluttamiseen. Hän kertoi ostaneensa
vain viisi uutta vaatetta viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Hänen tavoitteena
on, että vaatehankinnat olisivat ajattomia, ja siten myös ekologisempia. Myös materiaali näyttelee merkittävää roolia.
![]() |
Aija Rouhiaisen tietoiskun antia. |
![]() |
Farkkutakin uusi ilme. |
Aija luonnehtii itseään vahvaksi vaatetusalan moniosaajaksi:
vaatetussuunnittelijaksi, stailaajaksi ja yrittäjäksi. Satojen
tv- ohjelmien puvustuskokemus ja vahva tyylitaju luovat pohjan Design Airo
suunnittelustudion toiminnalle. Aija tunnetaan myös TV1:n Kirppis- ohjelman
innovatiivisena risainsuunnittelijana ja juontajana vuosilta 2006-2008.
Juontajakokemus näkyy myös esiintymisessä. Oli mielenkiintoista ja inspiroivaa
kuunnella Aijan luentoa, ja seurata hänen innostavaa tyylisään. Tietoiskun
jälkeen pää oli aivan pyörällä ja täynnä ideoita.
Teksti ja kuvat Sirpa Vauhkala